13 december, 2015

Fem saker ni troligen inte visste om mig

Eftersom min blogg ju är väldigt ytlig (no shit Einstein), så tänkte jag försöka att nu som då visa en lite personligare sida av mig. Så vi kör igång med 5 saker ni troligen inte visste om mig. Hoppas ni gillar det!

1. Sen mars i år, jobbar jag inom vården, främst med handikappade. Något som jag trivs väldigt bra med, får dagligen möta inspirerande människor som många haft väldiga bakslag i livet, men ändå på något sätt orkar vara positiva och fortsätta. Det har verkligen varit en ögonöppnare för mig, och jag tycker definitivt att om man får chansen att jobba inom vården, ska man absolut pröva på det, det sätter verkligen saker i perspektiv och man lär sig att förstå vad livet egentligen handlar om. Om någon sagt åt mig för bara ett - två år sedan att jag kommer att jobba inom vården hade jag nog bara himlat med ögonen och skakat på huvudet.  Dock bör det kanske tilläggas, att det är något jag knappast kommer jobba med livet ut.

2. Jag ångrar rätt ofta att jag inte stannade i Stockholm ett tag till efter att utbildningen tog slut, jag bodde tillsammans med min kusin i en supermysig etta på Odenplan och hyran var billig. Dessutom är ju jobbmöjligheterna som makeupartist sisådär 500 gånger bättre där. Men tyvärr fanns det någon "speciell" här hemma som jag träffade några veckor innan jag skulle flytta, samt att jag i grund och botten är väldigt hemmakär. (Han, den där "speciella", visade sig såklart att vara ett riktigt rövhål i en helt egen kategori)

3. Drömjobbet för mig, vore att jobba inom retail (vad är det svenska ordet?) på t.ex MAC. Inte på ett ställe där personalen är oinspirerade och går med skitigt hår, utan med peppade, konstnärliga människor. Dock krockar detta med att som jag redan nämnde, är jag väldigt hemmakär och i lilla Jakobstad finns det inte riktigt marknad för sånt.

4. Jag äger en halv häst, en hund, och två katter. Så om jag inte sitter vid min sminkhörna, pysslar jag högst troligen om något av djuren.

5. Det här med selfies, jag tycker det är så oerhört pinsamt. Får ofta peppa mig själv med att "alla andra gör ju det", eftersom det känns så fruktansvärt egocentriskt. Haha. Men det är ju liksom omöjligt att fota sminket utan att fota sig själv. Så till exempel det här med att puta med läpparna och köra V-tecknet, som många gör så snyggt, det känns bara jäkla fånigt för mig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar