16 december, 2015

IsaDora - Face Sculptor

Så där ja, ett x-antal månader efter alla andra fick jag äntligen tummen ur röven och testade IsaDoras "face sculptor". Jag köpte den i nyansen 01 Warm Peach, på Cosmetique i Jakobstad, och fick betala runt 26€ för den.


Genast då jag fick den i handen blev jag förvånad över hur orange/brun bronzern faktiskt är. Visst, i till exempel tinningarna funkade den superbra, men för att framhäva kindskuggan (vilket ofta är det man främst eftersträvar i en vardaglig contouring) ser det väldigt onaturligt ut och det hade krävts en gråare skugga.

Rougen är helt ok, inget speciellt med den men den kommer absolut att bli använd. Personligen gillar jag inte skimmer i rouge särskilt mycket, men det är en väldigt användbar nyans.

Highlightern då, den är SÅÅ fin! Blev verkligen positivt överraskad. Har absolut ingen dåligt att säga om den, pure love ni vet.

Överlag tycker jag absolut att den är värd pengarna, kommer förmodligen att använda den en del och den är ju väldigt smidig att ha med sig i väskan. Enda minuset är egentligen att jag hade önskat en gråbrun skugga också eftersom bronzern inte riktigt övertygade mig. 

 (Före bilder till vänster, och efter bilder till höger)

 


2 kommentarer:

  1. Jag har också den och älskar den, men använder den bara sommartid när man är lite brun, för som du skriver är ju contourfärgen alldeles för varm i tonen till ett vinterblekt ansikte. Men på sommarn är den perfekt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan faktiskt tänka mig att den är superbra på sommaren!:)

      Radera