05 oktober, 2015

Morphe Brushes

Hey där. För någon vecka sedan klickade jag hem en uppsättning med sminkpenslar av Morphe Brushes, hade inte särskilt höga förväntningar i.o.m priset. Men oj vad fel jag hade, det är ett perfekt set att ta med sig på resa, den innehåller verkligen allt du behöver. Jag är riktigt nöjd speciellt med ögonskuggspenslarna sin är väldigt lätta att jobba med, samt rougepenseln (som jag själv använder till contouring). Skaften är röda, limited edition. Jag beställde mitt set från beautybay, en sida som jag varit supernöjd med och leveransen är snabb.  Endast 16,70€ fick jag punga ut för det, verkligen ett plånboksvänligt alternativ.

  • Tapered Powder Brush - Beautifully applies powder-based products to the complexion.
  • Tapered Blush Brush - Applies blusher sensationally across the cheeks.
  • Flat Foundation Brush - Gentle buffs foundation onto the complexion seamlessly.
  • Oval Fluff Brush - Applies makeup to the face with flawless results.
  • Chisel Fluff Brush - Designed to reach those hard-reach areas of the face.
  • Pointed Crease Brush - Magically sweeps across the crease of the eye to blend eyeshadow wonderfully.
  • Angle Liner Brush - Excellent at creating a winged effect with eye liner.
  • Bent Liner Brush - Perfect for use with eye liner products.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar