22 januari, 2015

Budgetfavoriter

Ikväll tänkte jag tipsa er om fem budgetfavoriter som jag använder så gott som dagligen. För lets face it, ingen gillar att punga ut enorma summor till lite "tråkigare" sminkprodukter. Jag som sminkar mig nästan dagligen får ofta fylla på med produkter till basen. T.ex. pudret tar slut allt för ofta, och jag gillar helt enkelt inte att betala några stora summor för en sån tråkig produkt. Ögonskuggor, brynprodukter och liknande lägger jag däremot gärna en extra slant på.

Så här kommer dom, fem av mina favoriter. Utan någon speciell ordning.

1. Anti-Shine Sticks från Maybelline. Då jag sminkar mig vill jag att det ska gå undan med basen så jag kan fokusera på dom roliga delarna. Dessa är superlätta att använda, och man kan bygga upp täckningen så mycket man vill. Det är lätt att få ett jämnt, naturligt och matt resultat. Priset ligger på 12,90€ om jag inte minns fel. 

2.  Shine & Redness Eliminator från Lumene Natural Code. Ett mineralpuder som innehåller över 90% naturliga ingredienser. Perfekt för oss som har en tendens till röda kinder osv. Den gröna delen täcker alltså rödhet, och den andra delen mattar ner ansiktet. Priset ligger på runt 9€, vilket är perfekt om man vill ha med sig pudret för att göra touch-ups under dagen. Åtminstone jag har mer än en gång förbannats över att hitta ett söndrigt puder i väskan. 

3. Lumene Blueberrys Eyebrow Fixing Gel. Ett transparent gel som håller brynens strån på plats. Kostar runt 10€. 

4. Lumene Beauty Base: Matifying and Retexturizing PrimerDenhär masserar jag in i t-zonen innan jag applicerar min foundation. Den håller basen på plats, fyller ut porer och linjer, och mattar även ner ansiktet. Den har hängt med i närmare fem år nu, och fyller sin funktion. Även här ligger priset på runt 10€.

5. Sist men inte minst, ögonskuggan "309" från Maybelline New York. Tyvärr vet jag inte om den finns att köpas längre, min har hängt med ett x-antal år redan men i och med att det är en torr produkt är jag inte så noga med datumstämplet (shame on me). Den är superfin som highlight, och kostade inte många euro. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar