07 december, 2014

Dagens Makeup - 46

Ikväll när vi sprang in till prisma bestämde jag mig för att ta ett varv förbi sminkhyllan, är inte sådär superbra på att använda budgetprodukter men nu som då kommer jag mig för att testa lite nytt. Synd att det blir så sällan, för det finns en del riktigt bra produkter där också.

Nu blev det skuggan 502 Quartz Flume från L'oréal Paris, blev såklart tvungen att testa den på en gång så jag slängde ihop en snabb makeup. Tycker skuggan var rätt bra faktist, den kommer absolut att användas till vardags. Som ni kanske har märkt trivs jag bäst med ganska extrema ögon, så den  känns lite tråkig för mig. Men för personer som normalt inte sminkar sig särskilt mycket, vore den perfekt till vinterns fester. Superlätt att blenda, och färgen går att bygga upp bara man har lite tålamod. Den känns lite "flygig" så personligen kommer jag nog att grunda med en high tech lighter eller en primer för att försäkra mig om att ögonskuggan hålls på plats. Sen gäller det också att komma ihåg att pressa in pigmenten i huden, istället för att "sopa runt" men penseln.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar